Sfaturi pentru acasă

Datorită UE, mașinile trebuie să aibă acum noi limitatoare. Mașina dvs. nu vă va permite să faceți acest lucru

Începând cu 7 iulie 2024, toate mașinile noi vândute în Uniunea Europeană trebuie să fie echipate cu un limitator inteligent de viteză (ISA). Acest sistem, care vizează îmbunătățirea siguranței rutiere, reprezintă o schimbare semnificativă atât pentru producătorii de automobile, cât și pentru automobiliști.

Ce este ISA și cum funcționează?

ISA utilizează camere care recunosc semnele de limitare a vitezei, precum și date de la sistemele de navigație prin satelit și GPS pentru a determina limita de viteză pe o anumită porțiune de drum. Dacă vehiculul depășește această limită, acesta avertizează șoferul printr-un semnal sonor sau prin vibrarea volanului sau a pedalei de accelerație. Dacă șoferul nu reacționează, sistemul va reduce puterea motorului și va încetini automat vehiculul până la limita prevăzută.

Șoferul are opțiunea de a dezactiva sistemul ISA, dar acesta se reactivează automat de fiecare dată când vehiculul este pornit. Măsura face parte dintr-o strategie mai amplă a UE de a ajunge la zero decese pe șosele până în 2050.

Impactul asupra Regatului Unit

Deși norma UE nu este obligatorie din punct de vedere juridic în Regatul Unit după Brexit, producătorii de automobile nu s-au arătat interesați să aprovizioneze piața britanică cu automobile fără ISA. Acest lucru se datorează dorinței de a reduce costurile de producție și complexitatea, conducând la o ofertă unică de automobile pentru întreaga piață europeană.

Guvernul conservator demisionar a exclus introducerea unei ISA obligatorii, dar un nou guvern laburist ar putea adopta o poziție diferită și ar putea căuta o aliniere mai strânsă cu Comisia Europeană.

Beneficiile de securitate ale ISA

Principalul susținător al ISA este Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC), care susține că acesta va reduce coliziunile cu 30% și decesele rutiere cu 20%. Împreună cu alte măsuri precum frânarea autonomă de urgență (AEB), ISA ar putea preveni până la 140 000 de răniri grave în accidente rutiere până în 2038.

Introducerea ISA este susținută și de EuroNCAP, o organizație cunoscută pentru testele sale de impact. „O mai mare respectare a limitelor de viteză va preveni accidentele și va atenua consecințele celor care au loc”, afirmă aceasta.

Provocările și constrângerile ISA

În ciuda numeroaselor sale avantaje, sistemul ISA are și deficiențele sale. Tehnologia nu este întotdeauna fiabilă, iar vehiculele care se bazează exclusiv pe camere pentru recunoașterea semnelor pot avea probleme în situațiile în care semnele nu sunt clar vizibile sau lipsesc. Prin urmare, sistemul poate fi dezactivat pentru a evita situațiile neplăcute, cum ar fi limitele de viteză pe autostradă.

Concluzii

Noul regulament ISA obligatoriu reprezintă un pas semnificativ către drumuri mai sigure în UE. Deși Regatul Unit nu este obligat să adopte aceste norme, este probabil ca sistemele ISA să devină o caracteristică standard a autovehiculelor de aici. Presiunea exercitată de organizațiile de siguranță și dorința producătorilor de a uniformiza practicile de fabricație vor fi factori-cheie care vor influența viitorul acestei tehnologii.

Leave a Response